Trzy proste kroki do współpracy z nami

1

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz na stronie lub zadzwoń, aby omówić swoje potrzeby

2

Otrzymaj indywidualną konsultację

Zastanowimy się nad formą księgowości (pełne księgi czy uepik). Omówimy sposoby gromadzenia i przekazywania dokumentów i informacji

3

Zaufaj nam

Przekaż nam swoje sprawy i skup się na rozwoju swojego biznesu

FUNDACJĘ

01

Księgi rachunkowe, podatkowe

Opracujemy politykę rachunkowości
Przygotujemy sprawozdanie finansowe
Poprowadzimy pełną księgowość lub ewidencję uepik
Pilnujemy rozrachunków
Prowadzimy szczegółową ewidencję dotyczącą dotacji i subwencji
02

sprawy kadrowe i płace

Prowadzimy pełne akta osobowe pracowników
Sporządzamy umowy o pracę, umowy cywilnoprawne
Sporządzamy świadectwa pracy
Prowadzimy ewidencję czasu pracy, ewidencję nieobecności, ewidencję urlopów
Sporządzamy listy płac, rachunki do umów cywilnoprawnych
Sporządzamy ewidencje wynagrodzeń, PIT-11 pracowników i inne wymagane prawem
Sporządzamy zestawienia
Prowadzimy sprawy związane z ZUS pracowników, dokumentacją i rozliczeniami z ZUS
Pilnujemy terminów ważności dotyczące badań lekarskich i szkoleń bhp
Bierzemy udział w kontrolach podatkowych, ZUS i Inspekcji Pracy
Sporządzamy pisma do instytucji i komorników
03

doradztwo podatkowe

Stale współpracujemy z doradcą podatkowym Panem Andrzejem Tysierem. Pan Andrzej Tysier jest doradcą podatkowym, wpisanym pod nr 11564 na listę doradców Podatkowych prowadzoną przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych. W maju 2010 r. złożył ostatni egzamin w zakresie doradztwa podatkowego. Posiada ogromne doświadczenie zawodowe związane z podatkami, księgami, audytem ksiąg jak i procedurami podatkowymi, z którego korzysta świadcząc usługi doradztwa. Przez ponad 20 lat pracował w urzędzie skarbowym, z czego około 15 ostatnich lat pracy w dziale kontroli. Dzięki temu zna np. kryteria doboru podmiotów do kontroli, postępowań podatkowych i czynności sprawdzających w obszarach uznawanych przez organy podatkowe, jako wrażliwe. W zakresie doradztwa podatkowego pomaga klientom w optymalizowaniu rozwiązań podatkowych i praktycznym ich stosowaniu w działalności gospodarczej. Stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestniczy w specjalistycznych szkoleniach i innych formach dokształcania oraz aktywnie śledzi zmiany w obowiązujących przepisach prawa
04

sprawy prawne

Stale współpracujemy z radcą prawnym Panem Łukaszem Kulczykiem. Pan Łukasz Kulczyk od lat wygrywa dla naszych klientów sprawy w sądach. Jest pełnomocnikiem w sądzie. Sporządza i opiniuje umowy. Pomaga w zakładaniu fundacji
05

RODO

Przygotujemy wymaganą dokumentację
Przeprowadzimy audyt zgodności z wymogami RODO
Przeprowadzimy analizę ryzyka i programy naprawcze
Przeprowadzimy szkolenia dla pracowników zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych
Zabezpieczymy specjalistyczną pomoc w zakresie RODO
Przejmiemy funkcję inspektora Ochrony Danych IOD
Skontaktuj się

AKTUALNOŚĆI

    Fundacje
    26.04.2025

    Fundacje i stowarzyszenia zyskają nowe narzędzia do pozyskiwania funduszy

    Icon
    Fundacje
    26.04.2025

    Zmiany w przepisach dotyczących fundacji i stowarzyszeń

    Icon
    Fundacje
    26.04.2025

    Nowe dotacje dla fundacji i stowarzyszeń na wspieranie projektów społecznych

    Icon
Więcej

WIEDZA

  • 14.04.2025

    Refundacja zakupu okularów dla prawnika

    Arrow
  • 15.02.2025

    Sprawozdanie nie finansowe fundacji jeśli księgowość jest w uepik

    Arrow
  • 14.01.2025

    Ryczałt za pracę zdalną a pit I zus

    Arrow
  • 15.08.2024

    Usługi gastronimiczne w kosztach firmy

    Arrow
  • 18.04.2021

    Ulga podatkowa za udział w targach

    Arrow
Close
14.04.2025

Refundacja zakupu okularów dla prawnika

Zgodnie z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1.12.1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe Pracodawca ma obowiązek zapewnienia okularów. Od 17 listopada 2023 r. również szkieł kontaktowych (rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 18 października 2023 r.). Zalecane jest aby pracodawca zasady współfinansowania okularów zawarł w regulaminie pracy lub innym akcie wewnątrz zakładowym. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stoi na stanowisku, że kwota refundacji powinna wynosić obejmuje koszt zakupu wymaganych w zaleceniu lekarskim szkieł korekcyjnych wraz z podstawową wersją oprawek

Close
15.02.2025

Sprawozdanie nie finansowe fundacji jeśli księgowość jest w uepik

Organizacje pozarządowe, które wybierają uproszczoną ewidencję przychodów i kosztów (UEPIK), zwolnione są z obowiązku sporządzania i wysyłania do KAS sprawozdania finansowego. Uwaga. Zwolnienie dotyczy sprawozdania finansowego. Wciąż należy złożyć CIT-8

Close
14.01.2025

Ryczałt za pracę zdalną a pit I zus

interpretacja ZUS z 17-12-2024 r. – DI/100000/43/891/2024. Z art. 67(25) kodeksu pracy wynika, że ryczałt za pracę zdalną nie stanowi przychodu pracownika ze stosunku pracy w rozumieniu ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 października 1993 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników stanowi przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy. W takim razie ryczałty z tytułu pracy zdalnej wolne są od podatku PIT oraz składek ZUS.

Close
15.08.2024

Usługi gastronimiczne w kosztach firmy

Art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy CIT mówi, że za koszt uzyskania przychodów nie uznaje się kosztów reprezentacji. W takim razie u nas w biurze stosujemy ostrożną zasadę, że nie uznajemy za koszt podatkowy wydatków na spotkania z klientem w miejscowości gdzie podatnik ma siedzibę. Jeśli wydatek jest ponoszony w delegacji prosimy klienta o wskazanie z imienia i nazwiska osoby, której fundowaliśmy obiad.

Close
18.04.2021

Ulga podatkowa za udział w targach

Od 2021 roku przedsiębiorcy mogą korzystać z ulgi podatkowej na ekspansję i rozwój firm. Ulga polega na podwójnym zaliczeniu do kosztów wydatków wystawcy poniesionych na udział w targach. Uwaga. Targi muszą dotyczyć wyrobów (nie usług). W przeciągu dwóch lat należy osiągnąć pozytywny efekt sprzedaży.

Więcej
Close

KLIENCI O NAS

17.01.2023
Rafał Kaczmarek

Współpracuje z biurem od kilku lat. Bardzo cenię, dobry kontakt z personelem, rzetelność i profesjonalizm. Właściciel P. Jarek bardzo otwarty, życzliwy i kompetentny, nigdy nie odmówił mi pomocy w sprawach z którymi się zwracałem :-)

02.05.2024
Krzysztof Guła

Profesjonalne biuro rachunkowe. Z usług biura korzystam od 2018 roku i nigdy nie było najmniejszego problemu. Zawsze mogę liczyć na pomoc, czy radę. Szczególnie w okresie lockdownu i interpretacji każdej tarczy finansowej, wsparcie Pracowników biura było kluczowe. Pracownicy biura to fajni uśmiechnięci ludzie, znający się na swojej pracy, a nie mówiący urzędowym językiem roboty :)

11.04.2024
Kacper Wychowski

Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z biurem rachunkowym AKURATNE. Profesjonalizm, terminowość i indywidualne podejście do klienta to ich największe atuty. Zespół zawsze służy pomocą i doradza najlepsze rozwiązania dla mojego biznesu. Dzięki nim mogę skupić się na rozwoju firmy, mając pewność, że sprawy księgowe są w najlepszych rękach. Serdecznie polecam!

Close
26/04/2025

Fundacje i stowarzyszenia zyskają nowe narzędzia do pozyskiwania funduszy

W lutym 2025 roku wprowadzono nową platformę internetową, która ma pomóc fundacjom i stowarzyszeniom w pozyskiwaniu funduszy na ich projekty. Platforma umożliwia organizacjom aplikowanie o granty, sponsorów oraz darowizny w sposób uproszczony i bardziej transparentny. Jest to krok w stronę cyfryzacji procesów pozyskiwania środków finansowych, który ma na celu uproszczenie dostępu do finansowania projektów społecznych, edukacyjnych i charytatywnych.

';
Close
26/04/2025

Zmiany w przepisach dotyczących fundacji i stowarzyszeń

Od stycznia 2025 roku weszły w życie zmiany w przepisach regulujących działalność fundacji i stowarzyszeń w Polsce. Nowe przepisy mają na celu uproszczenie procedur administracyjnych, szczególnie w zakresie rejestracji nowych organizacji oraz sprawozdawczości finansowej. Wprowadzono również nowe zasady dotyczące transparentności finansowej, które mają zwiększyć zaufanie społeczne do organizacji pozarządowych. Fundacje będą teraz zobowiązane do regularnego publikowania raportów o wydatkach, co ma na celu poprawę przejrzystości finansowej.

';
Close
26/04/2025

Nowe dotacje dla fundacji i stowarzyszeń na wspieranie projektów społecznych

W marcu 2025 roku Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej ogłosiło nową rundę dotacji, skierowaną do fundacji i stowarzyszeń działających na rzecz wsparcia lokalnych społeczności. Fundacje mogą ubiegać się o dofinansowanie do 200 tys. zł na projekty, które będą miały pozytywny wpływ na rozwój społeczeństwa obywatelskiego, edukację, zdrowie psychiczne oraz pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej. Nowa inicjatywa ma na celu wspieranie organizacji, które podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

';
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.